PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Organik Tarım Okuyan Var Mı?


emsare
20.11.2011, 18:52
Merhaba,
Ben uludağ üniversitesi karacabey myo`da organik tarım okuyorum.Geçen yıl yeni açıldı bu bölüm,su an son sınıftayım.Organik tarım okuyan yada uğraşan kişilerle tanışmak istiyorum.

Mr.Muhendis
20.11.2011, 20:02
Merhaba,

Hoşgeldiniz. Güzel ve faydalı vakit geçirmeniz dileğiyle...

rımat
21.08.2012, 13:04
merhaba emsare bende bu yıl başlıycam yükseltmeli yapıcam çok bilgi eksikliği var organik ile ilgili internette fazla bilgi yok aynı şeyler var.bende sitelerden bilgi toplamaya çalışıyorum uğraşan arkadaşlar varsa bilgi almak istiyorum

3wiv3
06.10.2012, 18:08
merhabalar 2011 organik tarım mezunuyum,aradığınız aklınıza takılan şeyler olursa mesaj atabilirsiniz arkadaşlar.

mesut27
14.10.2012, 14:29
ben okudum bıtırdim ama teşke bu bölümü yazmasaydın çünkü iş alanı hiç yok kardeş

agrodev
23.11.2012, 00:35
SELAM BEN AHMET
SÜ ÇUMRA MYO ORGANİK TARIM 2011 MEZUNUYUM

Mr.Muhendis
23.11.2012, 08:36
Hepiniz hoşgeldiniz arkadaşlar.

Epsody
23.11.2012, 10:18
merhabalar 2011 organik tarım mezunuyum,aradığınız aklınıza takılan şeyler olursa mesaj atabilirsiniz arkadaşlar.

Sayın 3wiv3 arkadaşım, size biraz ağır sorularım olacak, şimdiden söyliyeyim, hayvanlarımız hazır yemlerle beslenmekte bu yemlerin yetiştirilmesinde kimyasal girdiler bitki koruma amaçlı uygulamalarda hep yapay girdiler kullanılmakta, diyeceksiniz ki bunların tamamı organik tarımın esasları çerçevesinde kabul edilebilir ölçülerde kullanılması bunun anlamını organik yaparmı ister hayvansal üretimlerde ister bu hyvanların dışkılarını kaynak olarak bitki besini olarak kullanılmasında, yapay veya doğal katkıların sonuçta insan sağlığını etkilememesi farz edelimki normal sınırlar içinde kalsa bile sonuçta bu katkılar topraklara ve çevreye dönmiyecekmi.

Toprakların buna ne kadar tahammül gösterecek ve toprak biyolojisi bozulma göstererek toprak içi canlılar bu durum karşısında değişiklik göstererek, ekolojinin de değişmesini getirmiyecekmi.

Burada sorumun temellerine inerek yarasa gübrelerinin organik tarımdaki yerine eleştiri getirirken bu gübrelerin bitki besin içerilerinin en ideali gibi gösterilmeye çalışılması ve bu yarasa gübresi üreticilerinin bu gübrenin işlenmesinde gösterdikleri hasasiyetlerle içinde hastalık yapıcılardan arındıldığı vede bitki yetiştirmede bütün olumsuzlukların bertarafının sağlandığı beyanatları bence hiç inandırıcı gelmiyor.

Bu konuyu bir örnekle açıklıyayım nasıl ki kanatlı gübrelerinin topraklara yoğun plarak bırakılması toprak dengesinde besin zehirlemesi ile minumum yasası tepe taklak gelmetke ise bununla beraber bütün hayvan dışkılarının içlerinde yoğunlukla bulunan mikro organizmalar toprak içinin düzenini bir başka yönden tepe taklak getirmektedir.

Yukarıda yarasa gübresindeki örneğim ve diğer hayvan dışkılarındaki mikro canlıların topraklarda birikim yaparak, nasılki yeşil devrimle aşırı kullanılan kimyasalların topraklarda birikim yaparak toprak içi canlıların yaşamlarını bloke etmişlerse, aynısını biz organik gübreler diye kullandığımız bütün hayvan dışkıları ne kadar işlem görerek kompostlaştırılsınlar sonunda topraklarda toprak yapısına farklı organizmaların birikimini sağlıyarak, toprakların gerçek mikro canlıları üzerinde hakimiyet kurarak baskılıyacaklar vede toprakların ekolojilerinini bozacaklardır.

Burada değindiğim konular organik tarımın işleyişini sağlıyacak besin zincirinin kimyasalların yapay gübrelerinin etkilerinden başka topraklara uygulanan çeşitli hayvan gübrelerinin içerindeki mikro organizmaların toprak içindeki beslenme zincirinide etkiliyerek organiklik ölçülerini bozulacağıdır.

Arkadaşım sorum biraz çok boyutlu gibi görülsede, getireceğiniz cevapların organik litaratüründe geniş yankılar uyandırarak yorumlanması ile gerçek organikliğin sırlarıda açıklanmış olacaktır.

gökcemm
18.12.2012, 18:55
bende şu an organik tarım okuyorum ve çok memnunum bölümümden :)

hazalu
25.12.2012, 01:03
merhaba arkadaşlar,
bende organik tarım okuyorum ve memnunum :)

Mr.Muhendis
25.12.2012, 09:20
Hoşgeldiniz arkadaşlar. Bölümünü, mesleğini sevenleri görmek çok güzel. :)

kaya90
14.01.2013, 18:40
organik tarım mezunuyum severek ve isteyerek okudum ancak iş ımkanlarının kısıtlı olması bazen isyan ettiriyor ınsana iş aramaktan bıktım artık ne yapmayalıyız iş konusunda yardımcı olabılecek kısıler varmı :(:

ezgi çiftçi
13.02.2013, 11:47
merhaba arkadaşlar bende organik tarım 1.sınıftayım bölümümden memnunum ama bğilmedigimiz çok şey var bölüm hakkında mezun olan arkadaslarımız iş durumunuz hakkında bilgi verir misiniz ?
:confused:

bende organik tarım arkadaşlar

Kaynak: http://gundem.milliyet.com.tr/turkiye-nin-en-buyuk-organik-ciftligi/gundem/gundemdetay/13.12.2012/1641081/default.htm
Kaynak: http://www.haberler.com/erzurum-organik-tarimda-ilk-5-e-girdi-3903458-haberi/
görmenizi tavsiye ederim meslektaşlarım

mzozan
21.02.2013, 22:04
bende organik tarım okuyorum sanslıyız umarım cünkü ülkemiz artık organik tarıma yönelmekte umarım mutlu bi sekilde iş sahibi oluruzz hepimiz ....:good:

cnky
22.02.2013, 23:46
bende organik tarım okudum ama hala iş bulamadım magzacılık yapıorum malesef:(

tülin yasav
01.03.2013, 19:50
bende 2 sınıfım organık tarım okuym guzel ama zor bır bölumm =)

selam benı eklıyebılırmıınız ben yenı uye oldum organık tarım tarım okuyomm mezunıyet tezım ıcın yardım edecek bır arkads arıyom konumla ılgılı

kaderynr
14.03.2013, 19:29
kocaeli üniversitesi organik tarım okudum

zeynepkaygi
26.03.2013, 13:20
2012 19 MAYIS ÜNİ. organik tarım mezunuyum bende iş bulamayanlar kervanındayım.

nyzdgn
27.03.2013, 18:20
ben okuyorum
:img-yes:

HATİCE İLKAY
29.04.2013, 18:59
Bende Muğla sıtkı koçman üniversitesi Fethiye Asmk de organik tarım okuyorum. Bozulan ekolojik dengeyi yeniden tesis etmeye yönelik yasa ve yönetmeliklerin uygun gördüğü organik bileşikleri kullanarak üretim yapmak beni fazlasıylasıyla memnun edecektir.. :))

derman
17.05.2013, 11:22
slm bende orgaik tarım mezunuyum sertifikamda var bölümümü seviyorum ama iş imkanının kısıtlı olması ve tarımda açılan kadronun az olması beni çok üzüyo:(

organik memo
18.05.2013, 22:32
Aleykum selam. Ben de organik tarım mezunuyum. Geçen yıl bu bölümde 17 civarı alım oldu da bu yıl olmadı. Tarımsal danışmanlık sertifikası da almanızı öneririm. Ayrıca organik tarım ile ilgilenen özel şirket veya kooperatiflerde bulunmaktadır. Detaylı bir araştırmadan sonra bu bölümde iş olanaklarının aslında mevcut olduğunu göreceksiniz.

salih demir
19.05.2013, 13:07
organik tarım mezunuyum iş olanakları var kardeşim biraz araştır özel sektorler tekniterler arıyo...

sultan92
24.06.2013, 08:39
bu sene tarımsal danışmanlık sınavı tekrar yapılacak mı? bilgisi olan var mı?

Mr.Muhendis
24.06.2013, 09:09
bu sene tarımsal danışmanlık sınavı tekrar yapılacak mı? bilgisi olan var mı?

Henüz kesinleşmedi. Önceki yıllara bakarak Aralık ayında yapılabilir diye düşünüyorum.

delli
07.07.2013, 23:39
merhaba bende senin gibi organik tarım okuyorum van gevaş myo da bu sene menzun oldum tanışabiliriz

wolfois
18.07.2013, 20:04
2009-2011 Bilecik üni. Pazaryeri M.Y.O organik tarım okudum bir kaç işte çalışan arkadaşım çalışmışlığım vardır yardımcı olmaya çalışırım

hakikatoglu
28.07.2013, 13:46
Arkadaslar bolum okurken guzel sıkıntı yok ama mezun oldugunuzda bolumunuz uzere calismak zor
Bitirdiginiz zaman anlayacaksiniz bolumun guzelliklerini(!)

organik memo
28.07.2013, 13:54
Arkadaslar bolum okurken guzel sıkıntı yok ama mezun oldugunuzda bolumunuz uzere calismak zor
Bitirdiginiz zaman anlayacaksiniz bolumun guzelliklerini(!)

Şu anda bu bölüm sadece bazı özel firmalar tarafından rağbet görülmektedir. Devlet kurumunda alımların içler acısı olduğunu söyleyebiliriz. Umudumuz ileri zamanlarda daha iyi bir konuma gelmesidir.

enesenesenes
19.09.2013, 18:33
Merhaba,
Ben uludağ üniversitesi karacabey myo`da organik tarım okuyorum.Geçen yıl yeni açıldı bu bölüm,su an son sınıftayım.Organik tarım okuyan yada uğraşan kişilerle tanışmak istiyorum.

2012 yılı GAZU İslahiye MYO mezunuyum cok guzel bir bolum basarılar .

---------- Mesaj eklendi (18:33) ---------- Önceki mesaj (18:32) ----------

2012 yılı GAZU İslahiye MYO mezunuyum cok guzel bir bolum basarılar .

Edip21
06.11.2013, 18:43
Bende organik Tarımı okuyorum ve bence bilincli dusunursen çok faydalı bir bölum

asddsab
19.04.2015, 11:31
Akdeniz, Organik'ten mezun işsizler kervanına katılanlardanım. Gözlemlerim kadarıyla bir tanıdığınız olmadan ya da saha hakkında gerçekten bilgi ve tecrübeniz yoksa iş imkanı kısıtlı olabilecek bir bölüm. Sadece teknikere kimsenin ihtiyacı olmadığını öğrendim. Cvye yazabileceğiniz ekstra bir kaç şey olmalı diye düşünüyorum. Bu yaz tarımsal danışmanlık sınavına giricem, arkasında da dgs sınavıyla mühendislik fakültesi düşünüyorum. Bölüm konusunda gerçekten çok pişmanım, zamamın ve emeğimin boşa gittiğini artık ciddi ciddi düşünmeye başladım.

Mr.Muhendis
20.04.2015, 10:46
Bence çok güzel bölümlerden biri ama devlet politikalarının ve uygulamalarının yetersizliği nedeniyle hakettiği önemi alamıyor.

ESMEHAN
27.05.2015, 11:47
Merhaba, bende 2011 Karacabey MYO Organik Tarım mezunuyum aklınıza takılan bir konu olursa sorabilirsiniz.

wolfois
05.06.2015, 11:05
Bende okurken çok memnundum :D:D şimdi çok pişmanım arkadaşlar organik tarım uyg. ülkemizde uygulanması çok az tarım bakanlığı organiğe geçiş olarak iyi tarım uyg. başlattı organiğe geçiş biraz uzun sürecek eğer imkanlarınız falan varsa mali açıdan kendinize iş kurun öteki türlü kendi böülümünüzden memur hayali olmanızı unutun yada dışarda tekniker olmayı :d

wolfois
18.06.2015, 10:47
İNŞALLAH BİTTİĞİNDE DE MEMNUN OLURSUNUZ

wolfois
29.06.2015, 15:22
BEN 2011 BİLECİK MEZUNUYUM

AHMET BİÇİCİ
21.08.2015, 10:33
MERHABA BENDE ORGANİK TARIM OKUYORUM

Mr.Muhendis
21.08.2015, 10:40
MERHABA BENDE ORGANİK TARIM OKUYORUM

Merhaba,

Hoşgeldiniz.

song_123
05.03.2016, 18:15
bende organik tarım okuyorum ama biraz bilgi almak istiyorum

Mr.Muhendis
05.03.2016, 23:28
bende organik tarım okuyorum ama biraz bilgi almak istiyorum

Başarılar.

Devlete alım ne yazık ki yok. Son 3-4 yılda galiba 1-2 alım oldu. Özel sektörde çalışabilirsiniz.

h. kübra
09.03.2016, 17:11
selçuk ünv çmy organik tarım 2015 mezunuyum

Mr.Muhendis
09.03.2016, 17:40
selçuk ünv çmy organik tarım 2015 mezunuyum

Hoşgeldiniz.

song_123
05.04.2016, 22:52
adü de okuyan var mı acaba

L. S. Crispa
06.09.2016, 23:42
2012 Adnan Menderes Üni. mezunuyum. Harika bir bölüm ancak işsiziz...

mehmetbusra
03.02.2017, 14:54
merhaba arkadaşlar, organik tarım mezunları zirai ilaç bayilik sınavına girebiliyor mu?

Mr.Muhendis
05.02.2017, 16:17
merhaba arkadaşlar, organik tarım mezunları zirai ilaç bayilik sınavına girebiliyor mu?

Merhaba,

Bitki sağlığıyla alakalı ders(ler) aldınız mı ?

merry
23.02.2017, 23:43
çok güzel bir bölüm olsada bununda değeri ileri yıllarda bilinecek

mehmetbusra
24.02.2017, 08:36
Merhaba,

Bitki sağlığıyla alakalı ders(ler) aldınız mı ?

Fitopatoloji dersi aldım